Vacature: Senior product manager

Ben jij klaar om je vast te bijten in de voedingsindustrie?

Als professional ben jij klaar om in een pioniersrol te stappen. Jij zet jouw ervaring en kennis in om mee te bouwen aan een groeiend bedrijf. Je durft de verantwoordelijkheid te pakken en alles te geven om samen successen te halen. Klaar om samen met een team van experts de markt te veroveren? Tof! Want wij zijn op zoek naar een Senior product manager! 

Bij ons staan innovatie, kwaliteit en duurzaamheid voorop, voor zowel de healthcare als non-healthcare branche. Jij gaat aan de slag voor de non-healthcare branche, waarin we kennis en oplossingen bieden binnen twee productgroepen: infectiepreventie en facilitair. Denk hierbij o.a. aan verpakkingsmateriaal, handschoenen en beschermende kleding voor bijvoorbeeld de voedselverwerkingsindustrie. 

Wat ga je als Senior product manager doen?

Als Senior product manager ben je zelf verantwoordelijk voor je “eigen winkel”. Jij gaat werken voor de voedselindustrie en andere non-healthcare industrieën (bijvoorbeeld de horeca).

Jij adviseert het commerciële team over de juiste producten aan de hand van klantvragen. Daarnaast ben je constant bezig met het opbouwen en verbeteren van je producten en processen. Hierbij houd je rekening met de behoefte van de klant en de regelgeving die hierbij komt kijken. Aan de hand hiervan ga je het assortiment up-to-date houden, bedachte concepten verder uitwerken en hier een assortiment omheen bouwen. Dit doe je ook in samenwerking met de category managers op het hoofdkantoor in Denemarken. De marketing collega’s ondersteunen jou o.a bij het uitdenken van campagnes en marketing uitingen.

Om nauw in contact te blijven met klanten, ben je uiteindelijk gemiddeld 2 keer per maand op pad in Nederland. Verder werk je minimaal 3 dagen op ons kantoor in Boxmeer. Tijdens de inwerkperiode ben je meer op kantoor, zodat jij je goed kunt inlezen en de organisatie kan leren kennen. 

Momenteel werken er 10 medewerkers op de marketingafdeling en zijn we nu op zoek naar een nieuw teamlid. Onze afdeling bestaat uit marketeers, productmanagers en je marketingmanager Frank. Deze vallen onder één dak, waardoor er een nauwe samenwerking ontstaat. Jij komt terecht in het team van de productmanagers, bestaande uit: Joep, Lizzy en Twan. Een clubje waarin iedereen zijn eigen productgroepen heeft en verantwoordelijk is voor zijn “eigen winkel”. Deze collega’s vinden het fijn om met elkaar te kunnen sparren, elkaar te kunnen helpen en vooral van elkaar te leren. Naast dat je support collega Elma je ondersteunt op administratief vlak, werk je daarnaast ook nauw samen met het commerciële team, onder leiding van Khalid. Door jullie kennis en expertise vormen jullie een sterk team. 

Wat hebben wij jou zoal te bieden?

  • Een goed salaris van €4.000 – €5.000 (bruto per maand op basis van 40 uur) afhankelijk van je leeftijd ervaring.
  • Een jaarlijkse prestatiebonus (maximaal een maandsalaris) en 8% vakantietoeslag.
  • 26 vakantie-, 3,5 atv- en 4 roostervrije dagen op basis van een fulltime dienstverband.
  • Uitdagende, klantgerichte en betekenisvolle rol van 32-40 uur bij een groeiende organisatie met een onderscheidende werkwijze in de non-healthcare branche.
  • Laptop en iPhone van de zaak.
  • Je wordt onderdeel van een team van enthousiaste, positieve en gedreven collega’s die naar elkaars ideeën luisteren, elkaar waarderen en helpen indien nodig.

Wat breng jij mee als Senior product manager?

Je bent enthousiast, energiek en hebt zin om aan de bak te gaan. Samen met het team ga je gas geven om de groeiambitie van ABENA non-healthcare waar te maken. Het is natuurlijk belangrijk dat jij helemaal jezelf bent, maar een aantal goede eigenschappen zullen je in deze functie helpen; zo heeft Joep zijn zaken altijd op orde. Je kunt er blind op vertrouwen dat hij alles heeft uitgezocht. Twan kan goed levelen met iedereen. Dankzij zijn klantgerichtheid voegt hij een persoonlijke touch toe aan elk gesprek. Lizzy stort zich als een kampioen in dossiers. Zij is een echte pionier, die alles goed uitpluist en van iets nieuws haar eigen maakt. 

Een mix van deze eigenschappen zou ideaal zijn, maar het is vooral belangrijk dat je zin hebt om de voedselindustrie (verder) te ontdekken en jouw bijdrage hierin toe te voegen.

Daarnaast:

  • Het je minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting marketing of commercie.
  • Heb je tenminste 5 tot 8 jaar relevante werkervaring. Denk bijvoorbeeld aan een functie als Inkoper / Kwaliteitsmedewerker / Productmanager. Heb je al ervaring in de voedselverwerkende industrie of kennis van facilitaire producten (bijv. afvalzakken, werkkleding, handschoenen)? Dat gaat je helpen in deze functie, maar is geen harde eis. 
  • Spreek je vloeiend Engels, omdat je in nauw contact staat met je collega’s van het hoofdkantoor in Denemarken. 
  • Heb je een rijbewijs en woon je op maximaal een uur afstand van het kantoor in Boxmeer.

Uit onderzoek blijkt dat vrouwelijke kandidaten pas solliciteren als ze aan 100% van de eisen voldoen. Mannen doen dit al bij 60%. Dus twijfel je of je aan alle eisen voldoet, maar herken je jezelf wel in deze uitdaging? Wij zien je cv graag tegemoet.

Een inkijkje in je agenda

8.00-9.30 Opstarten

Je begint de dag met een kopje koffie of thee, mail beantwoorden en sparren met je sales collega.

Je werkt twee dagen thuis en drie dagen op kantoor. Als je een kantoordag hebt ingepland, start je je dag in de kantine. Hier maak je een praatje met je collega’s. Hoe was je avond gisteren? Na het bijpraten is het tijd om aan de slag te gaan!

Tijdens het beantwoorden van je mails belt je collega van sales.
Samen met de accountmanager (sales) spar je over wat er momenteel speelt in de markt. Wie is de concurrent van ABENA? En hoe verhouden zij zich ten opzichte van ABENA?

9.30-10.00 Brainstormen marketing campagne

Samen met andere collega’s uit het team denk je mee over de aanstaande marketing campagne richting een van de belangrijkste doelgroepen voor jouw producten.

10.00-11.30 Pilot duurzame logistiek

Er is een pilot gestart om te kijken hoe de logistiek tussen ABENA en een van onze klanten duurzamer kan. Van het magazijn zullen de producten nu direct naar locatie worden vervoerd. Aan jou de taak om te meten hoe deze pilot is gegaan. Dit doe je aan de hand van een vragenlijst, maar deze moet nog gemaakt worden. Aan de slag dus!

11.30-12.30 Product advies

Je collega Accountmanager belt je, met een vraag vanuit een klant. Deze heeft een afvalzak van een ander merk, en is benieuwd of wij een alternatief hebben. Je weet dat het belangrijk is om hier snel opvolging aan te geven, zodat we de klant niet verliezen. Je duikt snel in het vraagstuk en adviseert de collega per mail over een passend aanbod.  Verder maak je een beginnetje aan de presentatie die je 1x per maand hebt voor het Accountmanagement team. Hierin presenteer je nieuwe artikelen die geïntroduceerd zijn, bespreek je assortimentsveranderingen en nieuwe richtlijnen. 

12.30-13.30 Tijd voor lunch en een massage

Samen met je collega’s lunch je in de kantine. Je neemt je gezonde lunch van thuis mee. Mocht je deze een keer vergeten, geen probleem. Aan de overkant zit een groenteboer waar je lekkere salades kunt halen. Om de middag ontspannen te starten, heb je een afspraak gemaakt bij masseur Jan op kantoor.  .

13.30-15.30 Op bezoek bij een klant

Je gaat langs bij een van onze klanten om bepaalde productwensen te bespreken.

Inmiddels ben jij ongeveer 2x per maand bij een klant. Dat was in het begin wel minder, omdat jouw focus toen lag op het inlezen in de producten en eigen maken van de rol. Jij voelt je nu vertrouwd in de materie en vindt het leuk om op deze manier een afwisselende week te hebben.

16.00-17.00 Contact met het hoofdkantoor

Je hebt contact met het hoofdkantoor in Denemarken over product inhoudelijke zaken. Regelmatig heb je contact met ons hoofdkantoor, maar de inhoud van het gesprek kan heel breed zijn. Zo kun je een call hebben over nieuwe producten, klachten of de concurrentie op de markt. Het gesprek wordt afgerond, want je werkdag zit erop. Tot morgen!

Waar ga je werken?

ABENA is een Deens familiebedrijf – opgericht in 1953 – en inmiddels gegroeid tot een toonaangevende zorgleverancier in 85 landen. ABENA is partner op het gebied van kwaliteit van zorg waarbij duurzaamheid en innovatie belangrijke drijfveren zijn. ABENA Nova het eerste slimme incontinentiemateriaal voor de dagelijkse praktijk, is hiervan een mooi voorbeeld. Niet zo gek dus dat wij al verschillende innovatieprijzen gewonnen hebben!

Onze kernwaarden lopen als een rode draad door ons bedrijf. Namelijk: verantwoordelijkheid, drive, positief-kritisch, authentiek en eigenzinnig én sympathieke bravoure. Wij staan altijd open voor ontwikkeling en nieuwe technologieën. Zo luisteren onze collega’s aandachtig naar elkaars ideeën en ontvangen wij nieuwe medewerkers met open armen. Je komt terecht in een ‘warm bad’. Dat ga je vanzelf merken als je langsgaat voor een kopje koffie in Boxmeer!

Do you care? Wij leren je graag kennen!

Solliciteer direct met jouw cv en korte motivatie via het sollicitatieformulier of WhatsApp op de vacaturepagina van Steamz. Steamz ondersteunt ABENA bij het werving & selectie traject. Een geschikte kandidaat komt direct in dienst bij ABENA.

Heb je nog vragen over de vacature of organisatie? Stel ze gerust aan Doris Moggré via 06 3074 7291 of doris@steamz.nl.